Türbanlı Kızların Özgürlük İstekleri

Türbanlı Kızların Özgürlük İstekleri

Lütfı Kaleli

Türbanlı kızların özgürlük istekleri önemsenmelidir.

2005 Temmuz ve Ağustos ayları yaktı kavurdu İstanbul’u. Nem terletti boğdu insanları. Olanakları ve zamanlan olanlar, yazlıklara ya da serin yaylalara akın ettiler. Bizim de on beş yıl önce aldığımız küçük bir yazlığımız var. Çınarcık Esenköy’de. Sıcaktan kaçanlar kervanına biz de katıldık…

Esenköy’ün havası serin, doğası yemyeşil. Adına yakışır biçimde püfür püfür esiyor gece gündüz. Görünümü de güzel: Çanakkale Boğazı’na uzanan gömgök Marmara Denizi’nin kuzeyinde Adalar ve İstanbul’un kıyı yolları doğudan batıya uzanıyor. Güneybatısında ise, PKK terörüyle Türkiye’yi iç savaşa sürükleyen terörist başı Öcalan’ın devlet bütçesiyle krallar gibi yaşatıldığı İmralı Adası ve dalgalı denizde sefer yapan yük gemileri, deniz otobüsleri gündüzleri ıpıl ıpıl, geceleri ışıl ışıl görülüyor. Hele balık avlayan teknelerle martıların ve arada bir toplu olarak suya bata çıka geçen yunusların seyrine doyum olmuyor…

Böylesine doğası güzel turistik özellikler taşıyan üç bin nüfuslu Esenköy’de, yaz aylan nüfus seksen bini aşıyor. Aşıyor da, ne yazık ki eli yüzü düzgün yabancı turist gelmediği gibi, çağdaş yerli turist de gelmiyor. Gelenlerin yüzde 90’ı kara çarşaflı, türbanlı, tesettürlü, haşemalı, sakallı, şalvarlı insanlar. Haremlik selamlık yaşanıyor… Sanki İran’da, Suudi Arabistan’da ya da şeriatla yönetilen başka bir İslam ülkesinde yaşamış gibi oluyor, ülkem adına rahatsızlık duyuyorum…

Sabahları köye inip kıyı boyunda yürürken “Günaydın” diyebileceğim birine rastlayamamanın sıkıntısını yaşıyorum. Sözde işletme ruhsatlı turistik yerlerin yüznumaraları pislik kaynıyor ve o pislikler kumsaldan denize sızıyor. Klas adlı işletmeyi, sorumlu bir yurttaş olarak 27 Temmuz Çarşamba günü İslamcı AKP’li belediyeye şikâyet ediyorum, değişen bir şey olmuyor… Kara çarşaflıların kırk villadan oluşan Huzur Sitesi, sözde arıtma tesisli kanalizasyonunu doğaya akıtıyor. Sitenin altındaki villa sahibi Ayşe ve Ömer çifti, kokudan rahatsız olup defalarca şikâyet etmelerine karşın, onlar da bir sonuç alamıyorlar…

İmam Hatipli Başbakanın aynı okulundan mezun olmakla övünen bundan önceki Belediye Başkanı’na bu yakınmaları sunduğumuzda, “Sizi ben mi çağırdım, germeyiniz!” demiş, istifini bile bozmamıştı…

Alt yapı yok, kanalizasyon yok. Pislik çukurlan taşıyor, çevreye yayılan pis kokular soluk aldırmıyor…

Sabahlan salıverilen inekler yollarda trafiği aksatır, dışkılarını döke saça gezerek yayılırlar, akşam aynı özgürlükte dönerler evlerine… Trafik canavarı da kedileri, köpekleri, kirpileri ezip geçer, geride kalan leşler günlerce yerde kalıp çirkin görüntülerle pis kokular salar çevreye. Bizler görürüz, rahatsız oluruz da, belediye yetkilileri görmez, duymaz, rahatsız olmazlar bütün bu pisliklerden, rezaletlerden…

Neden “İslam’da temizlik imanın yarısıdır” derler de, buna uymazlar? Akıl erdiremiyorum…

Ne “Sit alanı” diye korunmaya alınan kıyı boyu, ne de yeşillikleriyle doğayı güzelleştiren ağaçlar korunuyor; hepsi kirletilip katlediliyor…

On beş yıl önce olmayan Kaçak Kuran Kursları, Atatürk ve Cumhuriyet düşmanı olarak Yetiştirilen türbanlı küçücük kızlar ve erkek çocuklarla dolduruluyor… Denize haşemalı giren gençler ve yaşlılar, ezan sesiyle birlikte denizden çıkıp kumsalda saf tutarak gösteri namazı kılıyorlar. Kendileri gibi yaşamayanlara da bakışlarıyla bir tur

baskı uyguluyorlar…

Öyle ki, Cumhuriyet düzenine katlanamayan yobazlar, “Cumhuriyet Caddesi”

yazan tabelayı bile 2004 yılında söküp attılar da, yetkililerin kılı bile kıpırdamadı…

Bu gidişle Türkiye’nin şeriatla karartılacağından kaygılanıyorum ve içim kan

ağlıyor…                                                                                         .            .

Ağustos’un ilk günü yine kıyı boyunca yürürken; önüm sıra giden, yaşları on beş ile on sekiz arasında türbanlı, tesettürlü dört kızın konuşmalarına tanık oluyorum. Kızlardan biri: “Sözde demokrasiyle yönetilen bir ülkede yaşıyoruz” deyince; “Tamam, yine türban savunuculuğu yapacak” diye düşünüyorum. Ama konuşmanın arkasını dinleyince, yanıldığımı anlıyorum. Kız, şöyle yakınıyordu:

“Kendi evimde bile özgürlüğümü yaşayamıyorum. Başımı açamıyorum. Pencereden dışarıya bakamıyorum. Yalnız başıma sokağa çıkamıyorum. Onu yapma günah, buna bakma günah!.. O yasak, bu yasak!.. Bıktım vallah!.. İşte birkaç haftalığına buraya geliyoruz da sizlerle birlikte dışarı çıkıp soluk alıyorum azıcık!..”

Son 20-25 yıldır din tacirlerinin yoğunlaştırarak siyasal simge biçimine getirdikleri türban; daha küçük yaştaki kız çocuklarına baskıyla giydiriliyor. Bir de tesettüre büründürülüyor. Yetmiyor, şimdi de haşemaya yönlendiriliyorlar… Bu alanda giyim sektörü de moda adı altında bu çirkinlikleri pompalıyor…

Bir yandan ihanetçi siyasiler, öbür yanda çıkarcı ticaretçiler din sömürüsü yaparak rant kazanıp Atatürk’ün kurduğu aydınlık Türkiye’yi, Atatürk’e inat karartmaya çalışıyorlar…

Baskıyla türban takıp tesettüre giren genç kızın tepkisini önemsemek gerek. Bu kız gibi daha birçok kız, ya baba-aile baskısından uzak, kendilerini özgür duyumsadıkları yerlerde baskıya tepki verip böylesine içlerini döküyorlar; ya da şarkıcı Alişan’ın Konya’daki konserinde sahneye fırlayarak türbanlı başıyla dans edip, açık göbeğini sergiliyorlar… Tutsak kadınlar plajında tesettürden kurtulup bikiniyle denize girerek rahatlıyorlar…

Bu kızlar şeriat kurallarıyla yönetilen İslamcı ülkelerde baskı altında yaşamaya tutsak…

Bunların iç dünyalarını görüp dikkate almak gerek…

Türban türü örtünme ve tesettüre bürünme ve Yahudi rahibelerin başlarına bağladıkları örtü biçiminden kopyalanmış ve siyasal simge haline çok güzel açıklık getiriyor ve ısrarlı örtünmecileri “Kılperestlik” yapmakla suçluyor…

Tanrı, yarattığı insana doğal başörtüsü olarak saç vermiştir. Bakımlı saç, hem güzellik verir insana hem de yazın sıcağından korur başı ve beyni. Tanrı’nın verdiği bu doğal başörtüsünü; çıkarcı, kurnaz kulun bez parçalarından yaptığı türbanla kapatmak, Tanrının yaratıcılığına ve O’nun eşsiz sanatçı kimliğine de hakaret sayılır

Tanrı, Nur suresinin 31. ayetinde; “Örtülerinizi yaka yırtmaçlarınızın üzerine sarkıtınız. Edep yerlerinizi ve ziynetlerinizi (takılarınızı) örtüp koruyunuz” diyor. “Saçlarını örtün” demiyor…

Tesettürlü bayanlar yanaklarına allık, dudaklarına ruj sürüp makyaj yapıyorlar. Bu görünümleriyle erkeği kışkırtıyorlar günah işlemiyorlar da; hiçbir kışkırtma amacı taşımayan saçı kapatıp günah işlememiş oluyorlar!

Bu denli ustan yoksun bir saçmalık olur mu hiç?

Ama ne yazık ki oluyor ve bu saçmalığa kadınlar da boyun eğiyor…

Ey, saçmalıklarla kadınları ve kızları kullanıp saltanat süren sapık ruhlu erkekler!

Sizlere sesleniyorum:  

Tanrıya inanıyor ve kul hakkına saygı duyuyorsanız, şu türban ve tesettür saçmalığını bırakın ve kadınları da, ülkeyi de bu beladan kurtarın! …

~ tarafından ahrar Aralık 29, 2006.

27 Yanıt to “Türbanlı Kızların Özgürlük İstekleri”

  1. inş. bu sacmalık biter artık umud ediyorum

  2. size sadece şunu söylemek istiyorum neden kızlar başlarını örterek okula gitmek istediğinde onların seslerine kulaklarınızı kapatıyorsunuzda bir kaçı çıkıp biz zorla örtüyoruz dediğinde önemle yazı yazıyoyorsunuz.işte sizin gibi insanların demokrasi anlayışı bu kadar.çırılçıplak bir insan sizi rahatsız etmezken neden haşemalı ve başörtülü bir insan sizi bu kadar rahatsız ediyor insanların yaşama şekillerine inançlarına neden bu kadar düşmansınız.sizin gibi insanlar var oldukça demokrasinin de var olması imkansız.

  3. selam evet türbanli kizlarin özgürlük isteklerine kulak tikandigi kanisindayim bunu nicin kizlara biakmiyoruz birakalim özgürce isteyen türban taksin istemeyen takmasin hem özgürlügü savunacaksin hemdebasini örtene engel olacaksin bu ilerlemis toplumlarda olmamasi gereken bir durum olsaolsa ücüncü veya dördüncü dünya ülkelerinde bu sekil zorlamalar olabilir biz dünyanin neresindeyiz.

  4. evet ben sizin ne istediğinizi gayet net anladım ben plajda aynen sizin istediğiniz gibi denize giriyorum bi gün beraber girebilirmiyiz bana mail atın tanışalım

  5. ya o kizlar gibi cok vardir,dogrudur, ama bilincsiz muslumanlardir onlar. sadece dedigin gibi aileden baski gordukleri icin kapananlardir. belki kurani kerimde ozellikle “sacinizi ortun” demiyor fakat Adem a.s’dan bu yana gelen zamandaki dindar kadinlarin basi surekli ortuluydu. Elbette kadinin saci onu daha guzel gosteriyor. Islamdaki tesettur sadece sacini ortmek degildir, ziynetlerini gosteren veya belirteni giymekde haramdir. Ruj,allik vs kullanmakta haram. Kullanan kisiye baglidir,onun inanc derecesine. Kadin o kadar kiymetlidirki bakin,Rabbim ortunmesini emrediyorki,sadece BIR kisiye o da erkegine guzel gorunsun diye. Soruyorum: bir kuyumcu ucuz altin bilezikleri neden acik yerde tutar,fakat bir pirlanta yuzugu ozel kutusunda saklar?

  6. hem basörtüsü takipta hemde özgür olunmaz mi, tabiki olunur, ama basörtüsü takipta mini etek giyilirmi? herkesin kendince bir özgürlük lugardi vardir. bence en cok karistilarn bu sana özürglükse belki bana degildir. herseyi basörtüsüne suc atilmasi hicde dogru degildir.sayet birsey konusuyorsaniz ÖNCE ARASTIRIN sonra konusun. ISLAMDA KURAN-I KERIMDE NE YAZIRYOR KADINLAR HAKKINDA onu biliyormusunuz? BANA ISLAMDAN HARIC BIR DIN GÖSTERDIN KADIN HAKKLARINI O KADAR NET SAVUNAN; NERDE HANGI TARIHDE VEYA KIM(LER) KADINLARI KORUMUS. sizin dediniz eski cadaslar,eskiden,tarihde dediniz ve pyg. muhammed a.s. zamanindan size bahsediyorum. ÖNCE OKUYUN ÖGRNEN SONRA KONUSUN.

  7. başörtüsüne karşı olan herkesten nefret ediyorum istemiyosan örtme kardeşim örtenden sana ne burası müslüman bir ülke biri kalkıp zorla sana başını örttürse hoşuna gitmez dimi o zaman sende zorla açtırtamazsın tamam mı istemiyosan git avrupa da yaşa burası müslüman ülke…

  8. umarım bunları okumaya cesaretin vardır ayrıca esenköyün bahsettiğin gibi sorunları falan da yok ben kapalı degilim bu arada ama kimseye karışma hakkım yok değilmi?nasıl onlar bana karışmıyorsa,senin gibi bencil insan dolu türkiye maalesef işte asıl üzülünmesi gereken konu bu adamlar teknolojiyle ugrasırken biz basörtüsüne takılıp kalmışız isteyen örtsün isteyen açsın başka seylere bakın artık bıkmadınızmı bununla uğraşmaktan ama istediğinizi elde edemiceksiniz…….

  9. Arkadaşlar hepinizin ağzına sağlık gereken cevabı hepiniz çok güzel bir şekilde veriyorsunuz ama bunlar lafdan doğru sözden anlayacak insanlar değil daha doğrusu bunlara insan veya hayvan demek bile hakaret olur ama biz elimizden geldiğince bu kötü düşüncelere ve yaptırımlara karşı çıkacağız biz bunları sineye çektikçe onlar üstümüze gelir bunu sakın unutmayın ve her zaman her yerde bizler birbirimize sahip çıkmalıyız bize bizden başka yardım edecek müslüman kardeşlerimiz yok, bu yüzden birimiz hepimiz hepimiz birimiz için herkes kib Allah’a emanet olun…

  10. sadece sunu soyleyim ben cok turbanlı kız gordum ama cogu da dini için kapanmıyordu… İstegim sadece onlardan eger garip davranıslarda bulunacaklarsa o basortusunu cıkartsınlar. Sözum herkeze degil. Anlayan anladı beni. İsterseniz size ornek te verebilirim.

  11. kusura bakmayın ama kendim onceden turbanlı bir kız ile tanısıp arkadas oldugumdan biliyorum. Ama eminim hepsi oyle degil. Allah onları dogru yoldan ayırması diyorum.

  12. ARKADASLAR BU ARADA TESETTURLU BİR BAYANLA TANISMAK İSTİYORUM (ileriye donuk)..

    Bazen yenik düştük zamana, esiri olduk anlamsız koşturmaların ve fakat adını yüreğimize yazdığımız dostlarımızı hiç unutmadık… HAyırlı cumalar

  13. dabbe3222@hotmail.com

  14. BAŞÖRTÜSÜ YASAĞIN TAMAMEN HUKUKSUZ VE İNSANLIK DIŞI BİR UYGULAMADIR. BAŞÖRTÜSÜ YASAĞI, EĞİTİM HAKKI VE SAĞLIK HAKKI GİBİ BİR ÇOK YASAĞIDA BEREBERİNDE GETİRMEKTEDİR.
    http://www.basortusu.azbuz.com

  15. özgürlük göreceli bir kavramdir. abartirsan diyebiliriz ki, acik bayanlar da özgür degiller. cünkü her gün güzel görünme cabasina girisip bir sürü dert edinip yoruluyorlar. mini etek giydiklerinde yok oram acilacak falan filan diye bi sürü kuruntulari olacak 😀 simdi kim iddia ediyor bakalim basörtüsü baskidir diye, ha ? gelin karsima.. gördügüüz gibi acik olanlarda baski altinda olabiliyorlarmis. her nimetin bir külfeti var (gibi bisey yani…)

  16. tebrikler gevher kardeşim güzel bi konuya değindin.giyiyosanız giyin kardeşim minileri ama yok oram açılcak buram gözükcek diye bi karışlık parçayı çektikce çekiyolar yok ki yok. istediğin kadar çek.çekecek etek olmadıktan sonra.:(

    acıyorum yaa yazık. öyle giyinince güzel göründüklerini sanıyolar
    halbuki yolda gördükleri o yakışıklı ve ne kadar güzel(!)olduğuna bakan çocuklar kız arkasını dönünce neler düşünüyo kim bilir tövbe tövbe.kız da ay bana baktı ay benden hoşlandımı acaba diye saf ve zeka geriliğinden kaynaklanan toz pembe hayallere kanat açıyolar..zavallılar

  17. aahh hasiecktirin sizin türbaniniza siciim ne boktan is abi ya türbanda neymis aq yaz günü icinde saatlerce dura dura bok kokuyolar resmen aq evleride haci kokuyo peki soruyoyrum müslaminlikla ne alakasi var bunun hiristiyan rahibelerin giydigi elbiseleri giyiyorlar ondan sonrada müslaminiz die ortaya cikiyorlar ´KURANi iyi okusalar anlicaklar amaaa birak moruq yhaa arabca okuyolar ne ögrendiklerini bilmiolar aq yha küfür varsa 😀 euehu ama sunu sölemekte mecburum arabca bilmek lazimmis müslüman olmak icin ulan ALLAH türkce bilmiomu gerizekalilar!! Hem ALLAH isteseydi bizim sacimizi basimizi göstermemizi bizi sacsiz yaratirdi veye kizlari türbanla dogurturdu annadinizmi denyolar bu muhabbeti kesin TÜRKIYEMIZI IRANI döndüroynuz el kadar bez parcasiyla insan müslüman olmaz bunu iiicene begninize kazin. Ulan aq Türbani takiolar üst tarafi sis hane 100 kilo boya var alktarafa bokhane ne iss gelmis müslümanliktan bahsediolar tükürim suratiniza ALLAH zati sizin belanizi verdi hayati cehenemmden baska biseye cevirmionuzun madem dionuz basörtüye kimse karsdi gelemez ozaman terket türkiye IRANA git kardesim tutanmi var cok mu istioz ÜLKEMIZI mafetmenizi. Özürgürlük vermek cok kolaydir fakat almasi cok zordur ATAM bize cok güzel seyler vahsetmis neden Kiymetini bilmiosunuz IRANDA yasayan insanlar ne zor durumdalar tekrar alamiorlar özgürlügünü. EGEMENLik Erkeklerin ellerinde kadinlar insandan sayilmiyo evlerine hapsediler bizide o halemi sokmak istiosunuz ben INSAN ca yasamak istioyorum HAYVAN ca degil NOKTA

  18. bu kadar saçma sapan bir yazı okumadım hayatımda….bu nasıl bi anlayış,medeniyet, eli yüzü düzgün olmak açılıp saçılmakla oluyorsa hepimiz anadan üryan gezelim,belki A.B. yede gireriz sizin zihniyetinize göre..üstelik turistler için eli yüzü düzgün tanımı yapılırken kara çarşaflı tesettürlü kişiler eli yüzü düzgün olmuyor…derdiniz hazımsızlık…hazmedemiyorsunuz islam ve modernliği…ama modernlik islamla gelmiştir…kuranı kerimdir medeniyet kitabı..çağdaşlığın gelebileceği son noktada yine islam yoludur…yeter artık sizin gibi örümcek kafalı insanarın saçma sapan hikayelerinden bıktık,birazda farklı örneklerle ve benzetmelerle karşımıza çıkında, yaptığınız yorumlarda mantık olabilirliği ihtimalini arayalımm…bu bile yeter bize,..tatilde bile rahat bırakmıyorsunuz …

  19. üzgünüm ama yinelemek zorunda hissettiğimm ve rezalet sayılabilecek bu yazının yazarına diyorumkii,,YAZIK SANA!!!!şimdi bende kapanmak isteyen birsürü insan tanıyorum…eee.nolacak…ulan varya hep sizin gibi alçaklar yüzünden bu hale geldik……..kapalılardan o kadar rahatsız oluyorsan sende AVRUPAYA git…çıplaklık serbest…ben gittim…..hepsi aynı b.j…karışmayın lan artık yeter….başörtüsü takmıyorum belki ama takmak istiyorum…ve sizin gibi şrfszlr yüzünden açık olmaktan utanıyorummm..ben saygı gösteriyorum..sende dene alçak…muhtaç olduğun kudret damarlarında akan kanda mevcutsa sende dene………

  20. Yazık bu yazıyı yazana ve bu şekilde düşünen beyni küçücük laftan anlamayan insanlara yazık ( YORUMSUZ)

    http://insanliksoneleri.wordpress.com/

  21. valla bence de çok saçma mantıksız bir şey.allah niye saçı haram kılsın ki.tamam anladık cinsel organlar günah da saçın ne günahı var.yani kadınlarılştirmek isteyen bir mantığı erkekli kızlı bu kadar savunacak şekilde yetiştirilmişsiniz bence.hem özellikle kara çarşafı çok yadırgıyorum.bu ne ya.insan mıyız uzaylı mı.artık yaşamayın daha iyi.cehennemden korkuyorsunuz sözde e ee dünyayı cehenneme cevirdiniz zaten maşallah.

  22. valla kusura bakmayın da bana çok garip geliyor.hem özgürlük diyorsunuz hem de mini eteklifediyorsunuz.demekkki dürüst değilsiniz.demekki korktuğumuz şeyler doğru.çünkü başkalarının yaşam hakkını elinden alacak kadar düşmanca davranıyorsunuz.size çok yüz verildi.bence türbanı savunan erkekler de taksınlar.bakıyorum yazın kavurucu sıcağında gariban kızlar kat kat giyinmişler, erkekler şortlu, yarım kollu ohhh ne ala memleket.uyanın kadınlar.her yazılana da inanmaka zorunda değilsiniz.bilinçli bir zamnı cehennem olarak yaşıyorsunuz zaten.ölünce ne görecek ne duyacaksınız bundan mı korkuyorsunuz.

  23. aleyna helal sana.senin gibiler de olduğuna sevindim.bu arada ben kapalı değilim ama esenköy hakkındaki şeyler yalan diyene sesleniyorum.kapalı olmaığına inanmıyorum.yalan söyleme.sanki başı açıklar da sizin gibi düşünüyormuş gibi göstermeye çalışmayın.

  24. pardon türbansız arkadaş sana helal.aleynaya baybay

  25. bu turbansiz kim ya ne salakca laflar ediyor salak sulak adamlar iste neyse bence en dogru lafi MELIHAN denen hanimefendi soylemis , gulcekiz da belki dogru neyse birisi bana mesaj atmak isterse emailim mehmet_amini@hotmail.com

  26. [[[[[Nur suresinin 31. ayetinde; “Örtülerinizi yaka yırtmaçlarınızın üzerine sarkıtınız. Edep yerlerinizi ve ziynetlerinizi (takılarınızı) örtüp koruyunuz” diyor. “Saçlarını örtün” demiyor…]]]]]
    diyen arkadaşa sesleniyorum ayeti tam olarak yazarsan ve mümkünse görmek istediğin gibi değilde gerçekleri görerek yorum yaparsan senirim .Araştırmadan bilip bilmeden kuran hakkında yorum yapmak sanamı düştü.!
    Atatürk diyorsun atatürkün eşide anneside kapalıydı üstüne üstlük çarşaf giyiyordu.!

    bahsettiğin ayetin tam açıklamasını yazıyorum…
    “Gözlerini (harama çevirmekten) kaçındırsınlar ve
    ırzlarını korusunlar; süslerini açığa vurmasınlar, ancak kendiliğinden
    görüneni hariç Baş örtülerini, yakalarının üstünü (kapatacak şekilde)
    koysunlar Süslerini, kendi kocalarından ya da babalarından ya da
    oğullarından ya da kocalarının oğullarından ya da kendi kardeşlerinden ya da
    kardeşlerinin oğullarından ya da kız kardeşlerinin oğullarından ya da kendi
    kadınlarından ya da sağ ellerinin altında bulunanlardan ya da kadına
    ihtiyacı olmayan (arzusuz veya iktidarsız) hizmetçilerden ya da kadınların
    henüz mahrem yerlerini tanımayan çocuklardan başkasına göstermesinler
    Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar Hep birlikte
    Allah’a tevbe edin ey mü’minler, umulur ki felah bulursunuz” (NUR
    SURESİ<)

    birkaçşeydaha söylemek istiyorum..TESETTÜR bir bayana toplum tarafından saygı görülmesi insan gözüyle bakılması için mecbur kılınmıştır dinimizde.mini etekle giyep gezenelere laf söylemiyorum hayat onları hayatı herkez kendine..ama şöyle bişey varki erkekler bu bayana insan dğeil et parçası gözüyle bakıyor..yabancı bir ülkede bir otobüs üzerine reklam afişi asılmış bir araba reklamı arabanın üzerinde bikini giyen bir bayan var ..o bayanın oraya onulmasındaki amacıne olabilirki.. dikkatleri üzerine çekmesi insanların o afişe bakmasıymış..arabayamı bakıcak bu insnalar sizce.!! açık giyiniz insnalar yanlış yakıştırmalar sölerde bulunursunuz..kapalı giyinirle yobaz dersiniz.herkezi vicdanıyla başbaşa birakıyorum ALLAH aşkına artık biraz huzur verin beğennmiyorsanızda bakmayın ya ben sizin yarı çıplak gezmenize laf söylemezken doğal kaşşılarken siz ne hakla bana karışıyorsunuz siz kim oluyorsunuz.! Allah 'a havale ediyorm bize bunları çektirenleri.!

  27. http://www.tahavi.com/tesettur/index.html

Bir Cevap Yazın

 
